تکنیک هایی برای استفاده از Google Adwords

تبلیغات در گوگل یکی از قدیمی ترین و موفق ترین روش های تبلیغات در اینترنت است، تبلیغات در گوگل باعث می شود تا بدون صرف هزینه بهینه سازی سایت سایت خود را بصورت رایگان در رتبه های اول گوگل ببینید و تنها بابت کلیک هایی که بر روی سایت شما می شود هزینه پرداخت کنید. تبلیغات گوگل توسط شرکت های بسیاری ارائه می شود که از حیث کیفیت و قیمت تفاوت چندانی ندارند و مشتریان نیز دیگر مانند گذشته محدودیت های بیشمار برای استفاده ندارند و بنابراین ممکن است تجربه استفاده از این سرویس تبلیغاتی را داشته و شاید هم به این نتیجه رسیده باشید که تبلیغات در گوگل اگر چه آسان اما موفقیت در آن سخت است. تبلیغات گوگل همانند چاهی است که از هزینه شما هرگز پر نمی شود و اگر مدیریتی صحیحی بر بودجه و هزینه خود نداشته باشید احتمال شکست کمپین شما افزایش خواهد یافت.

گوگل ادوردز چیست؟

Google AdWords سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مورد نظر بازاریابان لینک می شود.

AdWords به تجارت ها این امکان را می دهد تا در ابتدا برای کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای تعریف کنند و زمانی این مبلغ از حسابشان کم می شود که کاربران بروی لینک آنها در نتایج جستجو کلیک کنند. سرویس گوگل ادوردز بروی کلمات کلیدی متمرکز است. به این ترتیب که تجارت های مختلف می توانند با استفاده از کلمات کلیدی دلخواهشان تبلیغی را ایجاد کنند تا کاربران هنگام جستجوی آن کلمات کلیدی این تبلیغات را مشاهده نمایند.

تبلیغات گوگل معمولاً در قسمت بالا یا قسمت سمت راست نتایج جستجوی طبیعی نشان داده می شوند. در کنار این لینک ها معمولاً عبارت “Ad” یا “Sponsored Links” به چشم می خورد. کاربران با کلیک بروی آن لینک ها مستقیماً به وب سایت اصلی منتقل می شوند.

روش های زیادی برای استفاده از Google Adwords وجود دارد، همراه با آن نکاتی هست که باید مد نظر قرار دهید.

 

  1. بودجه مناسبی را تعیین کنید

یکی از پر تکرارترین سوالات که بازاریابان می پرسند این است که چه مقدار باید بر روی Adwords سرمایه گذاری کنیم.  با تعیین بودجه ای مناسب شما می توانید برنامه مالی صحیحی برای استفاده از آن داشته و از هزینه متغیر  بیش از اندازه یا خیلی کم جلوگیری کنید.

تعیین یک بودجه مناسب یک قدم اسای است که شما نیاز دارید در هنگام راه اندازی Adwords آن را انجام دهید.

Gogle Adwords بسیار انعطاف پذیر است وبه شما اجازه می دهد تا بهترین و مناسب ترین بودجه را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. به علاوه، با بودجه های روزانه و ماهیانه، Google Adwords تمامی نوسانات در ترافیک وب سایت شما را نظارت می کند تا مطمئن شود که از میزان بودجه تعیین شده ماهیانه تجاوز نکنید.

با ایجاد یک بودجه مناسب شما می توانید یک تبلیغات موفق داشته باشید بدون آنکه دیگر بخش های کسب و کار به خطر بفتند.

 

  1. پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی

برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای کسب و کارتان، شما در ابتدا باید ۴ نوع مختلف از کلمات کلیدی مناسب را در نظر داشته باشید :

Broad match type : این حالت پیش فرضی است که تبلیغات شما را به کاربران گسترده تری نشان می دهد با توجه به جستجو هایی که عبارات مشابهی داشته و تغییرات نزدیکی دارند.

مانند :   ” Antique Furniture ”

Broad match modified  : یک تطابق کامل اما با یک محدودیت کوچک. کلمات کلیدی دارای علامت + قبل از خود هستند. این گزینه کنترل بیشتری بر نوع تطابق کلمات کلیدی دارد.

مثال : “+Antique Furniture”  یا  “+Antique +Furniture.”

 

Phrase match : تبلیغات شما زمانی نمایش داده می شود که کلمات کلیدی شما حاوی عبارت در جستجوهای انجام شده باشد. این کار میزان کلیک مرتبط را به حداکثر می رساند که منجر به ارتباط بهینه ای می شود.

مانند :   ” Antique Furniture ”

 

Exact match.  : در این نوع از تطابق تبلیغات شما تنها زمانی نمایش داده می شود که اگر شخصی کلمات کلیدی مورد نظر شما را  بصورت دقیق وارد کند. نوع تطابق کامل به شما کنترل زیادی بر نحوه نمایش تبلیغاتتان می دهد.

مانند :   [Antique Furniture]

فقط کلمات کلیدی را انتخاب کنید که محصولات یا خدمات شما را باز گو می کند.

کلمات کلیدی قدرتمند که مرتبط با کسب و کار شما هستند می توانند نرخ ارتباط،ایجاد کلیک را افزایشه و باعث بهبود بازگشت سرمایه شود. در زمان انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایتتان سعی کنید آنها را از دیدگاه کاربران جستجو کنید.

بودجه خود را بیشتر بر کلمات کلیدی که عملکرد بالایی دارند هدف گذاری کنید.

علاوه بر کلمات کلیدی معمول،کلمات کلیدی منفی نیز وجود دارند که بادی مد نظر قرار بگیرند. لمات کلیدی منفی مانع از نمایش تبلیغات شما در نمایش جستجوی غیر مرتبط می شود. استفاده از آنها هزینه های غیر ضروری را کاهش داده و میزان بازگشت سرمایه را بهبود می دهد.

 

  1. جذب مشتریان بیشتر

در حالی که دیگر پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال ممکن است برای رسیدن به نتایج نیاز به زمان داشته باشند، اگر Google Adwords به درستی اجرا شود می تواند خروجی فوری را دهد.

ضمن استفاده از کلمات کلیدی انتخاب شده،تبلیغات خود را طبق نظر مشتریان بالقوه منظم و جذاب کنید. تبلیغات شما باید به گونه ای باشد که کاربران را تشویق به فعالیت کند.

هیچوقت این اشتباه را نکنید،که یک تبلیغات ایجاد کندی و به سادگی از آن صزف نظر کنید، اگر تبلیغات شما تحت نظر نبوده و مورد بهینه سازی قرار نگیرد،ممکن است تمامی سرمایه گذاری تان را از دست بدهید.

همچنین می توانید تغییرات متفاوتی از تبلیغاتتان را برای تعیین اینکه کدام تبلیغات بیشترین نرخ رابطه را دارد مورد آزمون قرار دهید. اگر شما دریافتید که عیرات معینی بهتر عمل می کند آن را برجسته تر کنید. و نهایتا اینکه مشتریان خود را بع سمت چیزی هدایت نکنید که نمی توانید آن را ارایه دهید.

  1. صفحات اول اهمیت زیادی دارند

صفحات اولیه جزو بخش های ضروری و تاثیر گذار بازاریابی آنلاین هستند. تمامی تلاش های شما برای راه اندازی AdWords مفید به هدر خواهد رفت، اگر صفحه اولیه با کیفیتی نداشته باشید.

برای اطمینان از اینکه که شما بیشترین دریافتی را از Adwords داشته اید کاربرانتان به جای انتاقل به صفحه خانه وب سایت آنها را به صفحات مرن=تبط منتقل کنید.

یک صفحه خوب دارای بخش ها و ویژگی های ذیل است :

  • عنوان جذاب
  • مزایا و امکانات محصولات
  • تصاویر و گرافیک گویا
  • حاوی بازخوردهای تایید کننده از سمت کاربران

نکته : تمامی تبلیغات خود را به یک صفحه منفرد هدایت نکنید، تمامی تبلیغات نیز نباید به یک محصول یا خدمات ارجاع داده شود.

 

  1. جستجو و نمایش شبکه ها

معمولا، آغاز کننده هاو مالکان کسب و کارهای کوچک با این پرسش درگیر هستند که از Search netwok استفاده کنند یا display netwok

 

Search networks

زمانی که شما تبلیغاتتان را از طریق یک شبکه جستجو منتشر می کنید، آنها در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند شمانی که شخصی جستجویی را مطابق با کلمات کلیدی شما انجام می دهد. بطور کلی ترافیک شبکه جستجو بیشتر هدف دار است و نسبت به شبکه نمایش بیشتر تمایل به ارتباط محتوا دارد.

Display networks

زمانی که شما تبلیغات خود را از طریق شبکه نمایش منتشر می کنید، شما می توانید تبلیغاتتان را بر روی سایت های گوناگونی در اینترنت نمایش دهیدو شبکه های نمایش منعطف تر هستند و به شما اجازه می دهند نوع محتوایی را که می خواید در تبلیغاتتان باشد را انتخاب کنید.

نکته مهم : از آنجایی که این دو پلتفرم کاملا با هم متفاوت هستند، در یک سناریئ تبلیغاتی آن هار با هم ادغام نکنید.

 

  1. گزارش عبارت جستجو

گزارش عبارت جستجو به شما اجازه می دهد تا نیت وزبان کاربران بشناسید. آنها حتی برای کلمات کلیدی جدید ایده ایجاد کرده و از کلمات کلیدی بی ربط  صرف نظر می کنند.

این گزارش ها همچنین اثبات شده اند که یکی از موثرترین روش ها برای ایجاد کلمات کلیدی طولانی باشند.

از این گزارش ها می توانید برای مشخص کردن عباراتی که به کسب و کار شما مرتبط است و همچنین تعداد کلیک های خوبی می تواند دشاته باشد استفاده کنید.

 

  1. پیگیری نتایج

برای راحت تر کردن کارتان، Google Adwords ابزار رایگانی با نام Conversion Tracking را ارایه می کند که نشان می دهد پس از کلیک بر روی تبلیغات شما چه اتفاقی افتاده است. همچنین این ابزار به شما اجازه می دهد تا مشخص کنید که سناریوی تبلیغاتی شما بر حسب میزان فروش،دانلود،ثبت نام و هر گونه راه ارتباطی چگونه عمل می کند .

داده های ثبت شده توسط این ابزار به شما ای اجازه را می دهد تا موارد بدون عملکرد را بشناسید و برای عملکرد بهتر آنها بهینه سازیکندی. برای مثال شما می توانید بر روی کلمات کلیدی متمرکز شوید که ارتبطا موثرتری با کاربران ایجاد می کند. در نهایت اینکه این ابزار می تواند به بازگشت سرمایه کمک کرده و ابزار قدرتمندی برای شناخت ارزش کاملت کلیدی صفحات وب سایت و نوع تبلیغات شما باشد.

 

  1. هدف گذاری بر روی محل جغرافیایی 

محل، الملن بسیار مهمی در سناریوی Adwords است. حتی با بهترین تبلیغات و صفحات وب سایت، هنوزم ممکن است از هدف تان دور شوید اگر کاربران در موقعیت های محلی نادرستی تبلیغات شما را ببینند.

Google Adwords به شما این امکان را می دهد تا بر روی کاربرانی در موقعیت جغرافیایی مشخصی هدف گذاری کنید.

با استفاده از این نوع امکان شما مناطق خاصی را که تماسل تبلیغات شما در آن نمایش داده شود را اتخاب می کنید و مطمئن خواهید بود که مشتریان واقعی کشب و کارتان را پیدا خواهند کرد. به علاوه،Google Adwords  به شما مناطقی را پیشنهاد می کند که ممکن است بخواهید بر آنها هدف گذاری کنید. همچنین می توانید مناطقی را مستثنی کنید که مشتریان آنها ارتباطی با کسب و کار شما ندارد.

استفاده از GooglrAdwords می تواند بهشما کمک کند تا ترافیک مرتبط و با کیفیتی داشته باشید. جدا از اندازه، Adwords می تواند به هر نوع کسب و کاری کمک کند و با بهینه سازی سناریوی شما بهترین نتایج را به شما عرضه کند.

 

تبلیغ در گوگل از طریق سئو

این روش در حقیقت بالا آوردن سایت به صورت طبیعی در نتایج جستجوی گوگل می باشد و هزینه های تبلیغی آن به مراتب پایین تر نسبت به ادوردز می باشد. در این روش هزینه ای به گوگل پرداخت نمی گردد بلکه اصول و قواعد سئو رعایت می گردد تا سایت در موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر وب سایت بالا باشد. برای آنکه سایت در نتایج جستجو به صورت طبیعی بالا باشد می بایست در سایت اصول و قواعد سئو رعایت گردد و سایت به صورت منظم به روز رسانی گردد. همچنین برای وب سایت می بایست بک لینک سازی انجام گردد تا رنک وب سایت در موتور جستجوی گوگل بالا رود. امروزه این روش یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینترنت می باشد و هزینه های مربوط به آن به مراتب پایین تر از سایر روش های تبلیغات اینترنتی می باشد. همچنین دائمی بودن از دیگر ویژگی های این روش می باشد و در صورتی که اصول و قواعد سئو به درستی رعایت گردد و بر روی وب سایت فعالیت مناسبی انجام شود وب سایت همیشه در موتور جستجو نمایش داده می شود. دارکوب یک سایت را برای کلمات کلیدی معمولی با هزینه یک میلیون تومان بالا می آورد و نحوه نگهداری سایت را در موتور جستجو به مشتریان خود آموزش می دهد. در این روش مالک وب سایت می بایست به طور مستمر مطالب جدید در زمینه فعالیت خود و مورد نیاز مشتریان خود در وب سایت خود بارگذاری نماید و سایت می بایست فعال باشد. جهت انجام تبلیغ در گوگل به این روش با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید. سئو و بهینه سازی وب سایت که در نهایت منجر به نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجوی گوگل می شوددر چند فاز متفاوت می بایست انجام گردد که در بخش زیر به آن اشاره می شود.

  • رعایت اصول سئو در وب سایت و طراحی سایت با آخرین متد و قواعد سئو
  • به صورت منظم و دوره ای در سایت شما می بایست مطالب و محتوای جدید و مفید و همچنین مورد نیاز کاربران شما بارگذاری گردد.
  • بک لینک سازی برای وب سایت به منظور افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو به روش کلاه سفید
  • استمرار بک لینک سازی و تولید محتوا برای همیشه در وب سایت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید و اعتبار شغلی مجموعه
  • استفاده از سایر روش های تبلیغاتی برای جذب بازدید کنندگان بیشتر و افزایش اعتبار برند و برندینگ برای وب سایت