آشنایی با مفهوم SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو

اس ای ام یا Search Engine Marketing  یک گزینه ی هزینه بر برای سئو سایت است. یکی از راه های در آمد گوگل فروش گوگل ادز (Google Ads) به سایت های تازه وارد می باشد. حتما لینک های تبلیغاتی را بالا یا پایین لیست نتایج یا سرپ ها دیده اید. نتیجه ی تبلیغات گوگل بر کسی پوشیده نیست، و می دانیم که حتی زمانی که شما تبلیغات را متوقف می کنید، می بینید که سایت شما در نتایج ارگانیک (Organic) نیز بالا می آید. اما، از آنجایی که قیمت را بصورت حراجی تعیین می کنند و رقبای شما براحتی با صرف هزینه بیشتر می توانند جای شما را بگیرند، پس هم هزینه بر است و هم زیاد نمی توان روی آن حساب کرد.

از سوی دیگر، ما سایت را سئو می کنیم که هزینه و پول تبلیغات ندهیم!! اما ممکن است مدیر سایت و شرکت هاستینگ ای بخواهد که عملیات بالا آوردن سایت به صفحه اول گوگل را تسریع کند. بنابر این او تصمیم می گیرد که در کنار بهینه سازی وب سایت، از SEM نیز استفاده کند. این امر باعث می شود سایت شما در سریعترین زمان ممکن به بالا بیاید و حتی پس از توقف تبلیغات، در بالای نتایج پایدار بماند.

در غیر اینصورت، باز هم می توان در طی دوره ای طولانی تر (حدود ۶ ماه) خود را به ده سایت برتر و رقبای اصلی هاست ویندوز و لینوکس رساند و با سرویس دهی هزینه ها را جبران کرد.

تفاوت SEO و SEM

زمانی که شما سایت خود را برای گوگل بطور صحیح و قانونی بهینه سازی می کنید از امتیازهای زیادی منجمله قرار گیری سایت در صفحه اول گوگل در کلمه‌ کلیدی مورد نظر برخوردار می‌شوید.

سئو دائمی نیست و در کلمات کلیدی با Search بالا رقابت سخت تر می‌باشد و اینکه شما همیشه در صفحه‌ اول گوگل باشید هیچ تضمینی نیست.

اما SEM با خرید اعتبار از گوگل، شما براحتی در کلمه کلیدی موردنظر خود در صفحه‌ی اول گوگل قرار خواهید گرفت.

 

فعالیت در زمینه بازاریابی در موتورهای جستجو ، حتی میتواند قبل از شروع به طراحی سایت آغاز شود .

چگونگی طراحی ، شیوه مناسب و ایجاد منوها و دسته بندی ها و تنظیمات CSS ها و حتی نام دامنه ( Domain ) مواردی هستند که هنگام تصمیم به فعالیت در اینترنت ، باید در نظر گرفت .

کلیه عملیات شناساندن و معرفی سایت مانند SEO  ، تبلیغات در سایتهای اینترنتی ، ارسال ایمیل های تبلیغاتی و شیوه مدیریت آن ، حضور و تبلیغات درشبکه های اجتماعی ، مدیریت حرفه ای محتوای سایت ، معرفی در نمایشگاه های واقعی و مجازی و … SEM نامیده میشود . پس همانطور که مشخص است سئو نیز بخشی از آن است که به معرفی سایت کمک میکند .

هنر بازاریابی موتورهای جستجو ، هنریست که میتواند سایت شما را به ماشین تبدیل اسکناس تبدیل کند . طراحی سایت ، SEM  و  SEO را جدی بگیرید و همواره در کنار همکاران و مشاوران خود ، از وجود یک فرد متخصص نیز در این زمینه کمک بگیرید .

برخی از رفتارهایی که در این علم انجام میپذیرد میتواند اینها باشد :

  • مشاوره در انتخاب نام سایت و طراحی آن
  • انتخاب کلمات کلیدی
  • بررسی وضعیت فعلی سایت و رقبای آن
  • اصلاح ساختار سایت
  • تنظیم متاها و عناوین سایت
  • بهینه سازی سایر پارامترهای سایت
  • معرفی سایت به موتورهای جستجوگر
  • حضور در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و …
  • تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  • افزایش محبوبیت و پیوندهای سایت و مدیریت این پروسه
  • بررسی بک لینک ها و مدیریت آنها
  • تعامل با سایتهای مرتبط و مدیران آن ها
  • تبلیغات در اینترنت ، ارسال ایمیل ( ایمیل مارکتینگ )
  • تحلیل آمار سایت
  • حفظ روند رو به رشد آمار سایت
  • بالا بردن رتبه ها (کنترل رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز)
  • انتخاب موتورهای جستجوگر برای سرمایه گذاری بر آنها
  • بهینه سازی اخبار و Press Release

 

 

 

لیست مطالب مرتبط

آموزش روش موثر کد نویسی در سئو

معرفی ابزارهای جدید و کارامد سئو

اشتباهات رایج سئو – آموزش کاهش رتبه سایت / اسپم شدن

روشهای کدنویسی موثر در سئو و بهینه سازی ,افزایش بازدید و رتبه وبسایت بسیاری از وبمسترها بر این باور هستند که آغاز سئو و بهینه سازی وبسایت ها از زمانی است...

وبمسترها، بازاریاب ها و مدیران سایت های تجاری باید خود را با این آهنگ شتابان هماهنگ سازند. در این مقاله قصد دارم برخی ابزارهای جدید و کاملاً کارامد سئو را به شما معرفی کنم.

در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چگونه رتبه سایت را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاهش دهید، وارد لیست سیاه (Black List) سازید و در نهایت اسپم کنید