لیست مطالب آموزش SEO


رهایی از پنالتی الگوریتم پنگوئن گوگل

مدتی است که گوگل با الگوریتم پنگوئن خودش سایتهایی که با لینک بیلدینگ غیر طبیعی اقدام به ارتقا رنکینگ سایت خود از این طریق کرده اند را شناسایی کرده و در لیست پنالتی های خود قرار داده است.


اما سوال اینست که بعد از پنالتی یا پنالایز و حذف شدن وب سایت در گوگل و تحت تاثیر الگوریتمی به نام پنگوئن چه کنیم ؟
ارزش بازگرداندن سایت از پنگوئن و اجرای آن در تمام دنیا بیشتر از ۳۵۰۰ دلار است و در این مطلب این راز و این روش را به رایگان در اختیار شما می گذاریم.


پنالتی گوگل چیست و چه تاثیر بر روی ترافیک وب سایت دارد؟

همانطور که می دانید برخی از وب سایتها با نقض قوانین گوگل سعی می کنند جایگاه خود را در نتایج جستجوها بالا ببرند و ترافیک بیشتری بدست بیاورند ولی گوگل نمی خواهد به چنین وب سایتهایی میدان بدهد.


گوگل پاندا را بهتر بشناسیم

گوگل هر ساله الگوریتم جستجوی خود را بارها تغییر می دهد اما بسیاری از این تغییرات جزئی هستند و اهمیت زیادی ندارد. در این الگوریتم طی بازه های چندماهه، البته تغییرات جامعی صورت می گیرد که بسیاری از نتایج جستجو را تحت تاثیر قرار می دهد.

«گوگل پاندا» (Google Panda) سلسله تغییراتی است که از اواخر فوریه 2011 (اسفند 1389) در الگوریتم نمایش نتایج جستجو در گوگل اعمال شد و همچنان ادامه دارد. این تغییرات با هدف کاهش رتبه سایت های «کیفیت پایین» دنبال می شود و سایت های باکیفیت را در بالای صفحه نمایش نتایج جستجو نشان می دهد.


آشنایی با الگوریتم مرغ مگسخوار

هر زمان که گوگل الگوریتم خود را به روز رسانی می رساند ، به عنوان مثال الگوریتم جدید گوگل با نام مرغ مگس خوار که به عنوان یک برند جدید معرفی شده، نگرانی هایی از بابت مرگ سئو به وجود می آید.

مرغ مگس خوار گوگل، بنا بر اعلانات گوگل، نتایج جستجوی گوگل را بهینه سازی نموده است و همچنین در آن قابلیت جستجوی موبایل و جستجو توسط صدا سازگاری شده است. مرغ مگس خوار گوگل بزرگترین به روز رسانی موتور جستجوی گوگل در این 12 سال اخیر بوده است. آن از گراف دانش Knowledge Graph گوگل استفاده می نماید و نتایج گوگل را محاوره ای تر، معنایی تر و درک کننده تر می نماید. و این به این معنا است که کسانی که کار بیشتری نمایند، بیشتر نتیجه می گیرند که منافاتی با سئو ندارد.


آموزش استفاده از گوگل وب مستر Google Webmaster

سرویس Webmaster Tools گوگل یکی از قدرتمندترین و کاربردی ترین ابزارهای مدیریت و آنالیز وب سایت برای وبمسترهاست.

استفاده از این ابزار قدرتمند امکان بررسی روزانه وضعیت وبسایت را به شما می دهد ضمن اینکه همراهی آن با دیگر ابزار قدرتمند گوگل یعنی Google Analaytics امکان تحلیل و بررسی بازدیدهای وبسایت را فراهم می کند.

این دو سرویس بسیار مفید گوگل برای سیاست گذاری و تعیین روند تولید محتوا و تبلیغات اینترنتی بکار می رود.


SEO چیست؟

زمانی که کاربر برای Search مطلبی به اینترنت مراجعه می کند در واقع موتورهای جستجوگر اقدام به یافتن اطلاعات مورد نظر در ميان صدها و شاید حتی هزاران سایت مختلف مي کنند. چون نتایج بدست آمده بسيار بالا است کاربر هيچگاه تمام نتایج را مورد بررسی قرار نمی دهد و ممکن است پس از بررسی نتایج در صفحه اول به صفحه دوم مراجعه کند و یا صفحه سوم ولی هیچگاه به نتایج صفحه دهم مراجعه نکند.

بنابراين موقعیت قرار گیری یک سایت در صفحات نتایج بسیار مهم است. یعنی هر چه یک سایت در صفحات اولیه نتایج قرار گیرد امکان دیده شدن و استفاده از آن سایت افزایش می یابد که این مسئله باعث بیشتر شناخته شدن سایت می گردد.


بهینه سازی سایت های طراحی شده با Html

در این مقاله چندین بهینه ساز صفحات طراحی شده با زبان Html معرفی و نحوه ی کار با آنها توضیح داده می شود.

 همچنین کدهای اجرایی یکی از آنها برای داشتن دید عمیق تر نسبت به نحوه ی عملکرد آن در مقاله گنجانده شده است.


چگونگی معرفی وب سایت به موتورهای جستجو

این مقاله شامل چهار راهکار آسان برای معرفی وب سایت به موتور جستجوی گوگل و افزایش رتبه صفحات خود در نتایج جستجو می باشد.

با اینکار گوگل همواره سایت شما را لیست (Index) کرده و موجب جذب ترافیک هرچه بیشتر در وب سایتتان می گردد…


معرفی ابزارهای جدید و کارامد سئو

هر چند به کارگیری سئو در یک سایت، با ظرافت های فراوانی همراه است ولی خوشبختانه کاربران می توانند از ابزارهای گوناگونی که در این خصوص، توسط کارشناسان و شرکت های مختلف تولید و طراحی شده، بهره ببرند.

 امروزه «سئو» با همه تکنیک های ریز و درشت آن، به یکی از دغدغه های اصلی مدیران سایت ها تبدیل شده است.


آموزش استفاده از گوگل آنالیتیک

آیا شما به درک عمیق تری از گوگل آنالیتیک نیاز دارید؟
کمی جزئیات و تنظیمات مهم می تواند گزارش گیری گوگل آنالیتیک شما را بهبود بخشد.


در این مقاله اصول اولیه کار با گوگل آنالیتیک و آنچه شما برای راه اندازی و بهترین استفاده از اطلاعات بدست آمده از آن را نیاز دارید آموزش داده می شود.


چگونه از Google Trends در سئو استفاده کنیم؟

گوگل ترند یا گوگل ترندز ( Google Trends ) سرویس پرکاربردی برای متخصصان سئو و وبمسترهایی است که قصد شناسایی بهتر کلمات کلیدی وب سایت خودشان را دارند. در حقیقت گوگل ترند بیشترین کلمات جستجو شده در موضوع خاصی یا در مکان جغرافیایی خاصی که از طرف کاربر مشخص می شود را تعیین می کند.

همچنین گوگل ترند قادر است بین کلمات تعیین شده، مقایسه از نظر بیشترین آمار جستجوها را انجام دهد. گوگل برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ میلادی بود که از گوگل ترند پرده برداری کرد.


6 ابزار کاربردی برای آنالیز روزانه رتبه سایت در گوگل

بعضی اوقات سئو سایت به معنای برنامه ریزی و اجرای طولانی مدت است. در واقع سئو یک ماراتون است که هرگز تمام نشده و خط نهایی، همیشه رسیدن به رتبه اول در گوگل برای بیشترین  Query های ممکن است.هیچ وقت خط نهایی قابل دستیابی بصورت همیشگی نیست.


6 روش داغ نوشتن مقاله در گوگل+ که باعث افزایش تعامل و توجه شود

اما چرا این مسئله در طراحی سایت اهمیت دارد؟
تجارت ها و صاحبان وب سایتها، بلاگ نویس ها از محتوا استفاده می کنند و باید در شبکه های اجتماعی، به نتایج زیر برسند:

  • افزایش تعداد بازدید از مقالات و در نتیجه افزایش ترافیک سایت
  • افزایش اقتدار یک وب سایت یا یک وبلاگ
  • بازاریابی محتوا و رابطه جدید و قابل اهمیت محتوا و سئو

چه تعداد کلمه کلیدی باید در صفحه اصلی شما وجود داشته باشد؟

وب مسترهایی که به دنبال بهینه سازی و سئو سایت هستند، همه چیز سایت را تغییر می دهند. هر چیزی یک عامل احتمالی برای بهبود سایت است، صفحه اصلی، قطعاً یکی از مهم ترین صفحاتی است که به بهینه سازی نیاز دارد، پس طبیعتاً چندین مسئله باعث سوال می شود. یکی از آنها، بسیار ساده است؛

چه تعداد کلمه کلیدی برای صفحه اصلی لازم است؟ آیا در این مورد، هر چه کمتر، بهتر؟ یا اینکه واقعا بیشتر باید باشد؟ چه مقداری افراط محسوب می شود؟


مزایا و فوائد استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو سایت

با ظهور شبکه های اجتمایی مانند فیس بوک و توییتر و معنی یافتن مفهوم وب ۲ دیگر اینترنت بدون شبکه های اجتمایی غیر قابل تصور می باشد. شبکه های اجتمایی رفته رفته در همه ی دنیای گسترده‌ی وب فراگیر شدند و روزانه میزان قابل توجهی از کاربران اینترنت با این شبکه ها سرو کار دارند.

کاربران شبکه های اجتمایی و به صورت کلی وب ۲ مزایایی نسبت به کاربران دیگر دارند که برای مدیر هر سایتی در ارتباط بودن با آن ها می تواند به اندازه ی قدم زدن در جزایر قناری جذاب باشد.


10 روش برتر برای افزایش رتبه الکسا

شما برای بهتر کردن رتبه الکسا باید تصمیماتی برای وبلاگ یا وبسایتتان بگیرید که بتوانید به رقابت با سایت های دیگر بپردازید و از آن ها جلو بزنید و ترافیک و یا بازدید برای وبسایتتان جذب کنید .

بله، بازدیدی بیشتر از وبسایت ها و یا وبلاگ های دیگر. تبلیغات درسایت های پر بازدید می تواند روش فوق العاده ای برای جذب در صدی از بازدید آن سایت ها باشد.


اشتباهات رایج سئو – آموزش کاهش رتبه سایت / اسپم شدن

 در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم که چگونه رتبه سایت را در گوگل و سایر موتورهای جستجو کاهش دهید، وارد لیست سیاه (Black List) سازید و در نهایت اسپم کنید،

همچنان لیستی از اشتباهات رایج سئو را منتشر کنیم که مخالف الگوریتم های پاندا و پنگون گوگل میباشد، در صورتی که شما موارد ذیل را انجام میدهد، با کاهش بازدید و از دست رفتن رتبه سایت خود مواجه خواهید شد.


ابزار بهینه سازی bing.com

امروز می خواهم دو ویژگی جدید ارایه شده در Bing Webmaster Tools را معرفی کنم.اولین ویژگی ابزار Malware که به شما کمک می کند تا سایت خود را از لحاظ وجود بدافزارها ارزیابی و پاک سازی کنید.این ابزار از بخش Reports & Data در دسترس است.

اما دومین ویژگی Geo Targeting نام دارد و باعث می شود موتور جستجوی بینگ ارائه اطلاعاتی که برای یک منطقه جغرافیایی خاص مشخص کرده اید را برای کاربران همان ناحیه مورد هدف و نمایش دهد. این ابزار نیز از زیر بخش Configure my Site قابل تنطیم است. اجازه بدهید نگاهی نزدیک تر به آنها بیاندازیم .

 


4 دلیل استفاده از کد نوفالو

برای درک بهتر کد نوفالو (nofollow  ) باید نحوه تعیین اعتبار یک صفحه توسط موتورهای جستجو را بهتر بشناسیم. اگر شما سایتی دارید که صفحه اصلی آن به 10 صفحه داخلی از سایت شما و 5 صفحه از سایتهای دیگر لینک شده است،

شما مجموعا 15 لینک خروجی دارید. زمانیکه سایت دیگری به صفحه اصلی شما لینک دهد به آن لینک ورودی میگوییم. اگر فرض کنیم که شما 30 لینک ورودی به صفحه اصلی خود دارید در مجموع 45 لینک در ارتباط با صفحه اصلی شما هستند.


فایل robot.txt چیست و چرا باید از آن استفاده کرد ؟

موتورهای جستجو همانند گوگل ، یاهو و بینگ مایکروسافت برای برای یافتن و ایندکس کردن صفحات مختلف وب و سایت های موجود از روبات های جستجو که به spider , robot و یا crawler معروف هستنداستفاده می کنند .

این روبوت ها با پیمایش خودکار در صفحات وب اطلاعات مربوط به صفحات رو بدست میارند و اونها رو به موتور جستجوی مربوطه ارسال میکنند .

معمولا بر اساس اینکه یک سایت چند مدت به چند مدت آپدیت میشه تعداد دفعاتی که این روبات های جستجوگر در روز به سایت مراجعه می کنند متفاوته .


نقشه سایت یا sitemap چیست؟

نقشه سایت XML (زبان نشانه گذاری قابل توسعه) در واقع یک فایل متنی حاوی تمام آدرس های موجود در سایت شماست. همچنین نقشه سایت (سایت مپ) شما میتواند اطلاعات متا هر آدرس از سایت مانند آخرین بروزرسانی، میزان اهمیت و نحوه ارتباط آن با صفحات دیگر را نیز شامل شود.

وجود نقشه سایت روبات موتورهای جستجو مانند گوگل را راهنمایی میکند صفحات شما را بصورت بهتر شناسایی کند و همچنین از ایجاد صفحات جدید و تغییرات در صفحات قدیمی شما مطلع شود.

 


هشتگ چیست و چه کاربردی دارد؟

هشتگ یا همان Hashtag اولین بار برای نام گذاری گروه ها و موضوعات در چت IRC بکار گرفته شد. با اضافه کردن کاراکتر ‘#’ قبل از رشته ای از حروف یا کلمه ای خاص امکان جستجوی سریع آن عبارت برای کاربران فراهم میشد.

یافتن راه درست استفاده از هشتگ و چیزی که امروزه کاربرد دارد را در عمل مدیون توییتر هستیم.


تاثیر Schema بر سئو

اگرچه سالها است که نشانه گذاری schema و دستورالعمل های نظیر آن وجود داشته است اما تعداد کمی از سایت ها زحمت استفاده از آن را به خود داده اند و خوب البته تعداد خیلی اندکی هم اصلا نمی دانستند که کد نشانه گذاری schema چیست و یا اصلا برای چه از آن استفاده می کنند.

اما اصلا نیازی نیست که خجالت زده باشید، ما اینجاییم تا به تک تک سوالات شما درباره schema پاسخ دهیم و به شما بگوییم که چرا باید در استراتژی سئو سایت به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر استفاده شود.


روند تغییرات سئو در آینده

هیچ کس نمی داند که به  روز رسانی های الگوریتم گوگل دقیقا چه وقت انجام می شود. اما وقتی بروز رسانی الگوریتم ها  انجام می پذیرد صاحبان خیلی از وب سایت ها متوجه می شوند که  وب سایت شان از صفحه اصلی نمایش  نتایج گوگل به صفحات بعدی  تنزل یافته است.

یک تغییر جدی در روند رتبه دهی گوگل می تواند باعث افت شدید تجارت شما شود ولی واقعا چرا این اتفاق می افتد؟


لینک های سایت یا sitelinks چیست ؟

به لینک هایی که در زیر نتایج گوگل نمایش داده می شوند، لینک سایت می گویند. sitelinks به کاربر کمک می کند تا به سایت شما هدایت شوند.

سیستم گوگل دستورالعمل های سایت شما را برای پیدا کردن راهی میانبر آنالیز می کند تا به کاربر کمک کند تا سریع تر به اطلاعاتی که می خواهد دست یابد.


سئو منفی چیست و معرفی روشهای مبارزه با آن

بهینه‌سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جست‌وجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می‌شود که اکثر مردم از موتورهای جست‌وجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می‌کنند.

اماجدیدا روش‌های سئو منفی در ایران نیز مورد سوء استفاده بعضی از کاربران و سئوکاران قرار گرفته است.در این مقاله سعی می‌کنیم به افرادی كه در حفظ سایت خود می‌کوشند کمک کنیم.


Page Authority چیست؟

Page Authority، متریک اندازه‌گیری شده MOZ برای بررسی احتمال رتبه گرفتن صفحه در صفحه نتایج سایت گوگل است. این متریک، بر اساس داده‌های شاخص وب Mozcape تعیین می‌شود. شاخص mozcape شامل تعداد لینک‌ها، MozRank، MozTrust و تعداد دیگری از عوامل می‌شود. این شاخص از مدل یادگیری ماشین برای پیش‌بینی الگوریتمی استفاده می‌کند که بیشترین شباهت را به الگوریتم گوگل دارد. پیش نتایج بر اساس هزاران صفحه جستجو صورت می‌گیرد.


معرفی الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر گوگل مدت کوتاهی است که از طرف گوگل معرفی شده است. بیشتر مباحث مطرح شده در مورد این الگوریتم به موضوع ارتباط محلی بین صفحات اینترنتی، خوشه بندی مطالب وب و نمایش سریع نتایج به کاربران می پردازند. گرچه موضوع ارتباط محلی و نتایج جستجوی محلی موضوع تازه ای نیست و مدتهاست که گوگل چنین موضوعی را در نتایج خود رعایت می کند اما بیشترین کاربرد الگوریتم کبوتر بر همین اساس بنا شده است.


نحوه افزایش سرعت ایندکس مطالب جدید سایت

بالا بودن سرعت ایندکس یکی از مواردی هست که هر مدیر سایت تمایل دارد این سرعت را به حد اکثر برساند و مطالب خود را بسیار زود در گوگل و سایر موتورهای جستجو ثبت کند.

و معمولا وبمسترها از سرعت پایین ایندکس مطالب خود شکایت دارند، در این آموزش لینوکس وب میخواهیم آموزش دهیم که چگونه مطالب خود را سریع تر از همیشه در گوگل ایندکس کنید.


ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست؟

Rich Snippet سرویس جدیدی از گوگل است که محتوای صفحات را به نحوی خلاصه می کند که کاربران هنگام مشاهده نتایج جستجو متوجه می‌شوند که محتوای آن صفحه چیست.

اگر شما قصد استفاده از ریچ اسنیپت را دارید، به این مساله فکر کنید که چه اطلاعاتی را می توانید در نتایج جستجو به کاربران ارائه نمایید. به کمک این روش، سئوی سایت شما نیز به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.


CTR و راه های افزایش آن

CTR مخفف Click Through Rate است، و به معنی نرخ کلیک نسبت به رتبه است.برای مثال اگر با عبارت x یکی از صفحات شما در صفحه اول در رتبه پنجم باشد، و آن عبارت، در روز، ۱۰ بار جستجو شود، سایت شما از طریق گوگل در آن عبارت، روزانه ۲ کلیک بخورد، مقدار CTR شما در رتبه ۵ صفحه اول برای ان عبارت، برابر با ۲۰ درصد خواهد بود(۲ کلیک از ۱۰ بار نمایش به کاربرانی که جستجو کرده اند).


Bounce Rate چیست؟

اشتباهی که هنوزم خیلی از کاربران غیر حرفه ای مرتکب می شوند، توجه بیش از حد به رتبه الکسا است.رتبه الکسا با bounce rate بالا به هیچ دردی نمی خورد!اگر شما در سایتی با رتبه الکسای ۱۰۰ ایران که دارای bounce rate بالای ۸۰ درصد است، تبلیغ بگیرید،

انگار در هیچ سایتی تبلیغ نکرده اید! چون کاربران زورکی (معمولا از طریق پاپ آپ) وارد ان سایت شده اند و بلافاصله سایت را می بندند.


پلاس وان گوگل چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

حدود ۱ سال بعد از انتشار دکمه ی Like فیس بوک در سراسر وب، گوگل دکمه ی +۱ (پلاس وان) خود را معرفی کرده است که به شما اجازه می دهد تا نتایج جستجو و تبلیغات های دلخواه خود در گوگل را +۱ کنید.


تاثیر گوگل پلاس 1+ بر سئو و رتبه

تاثیر گوگل پلاس 1+ بر سئو و رتبه و نکاتي که باید دربارهء گوگل 1+ بدانید
همانطور که می دانید گوگل 1+ در دسترس مدیران وب سایت و صاحبان سایت و ناشران برای در نظر گرفتن محتوای سایت ها در موتور جستجو و انجام بسیاری از کارهای دیگر می باشد. چرا که نه؟ گوگل 1+ بر روی میزان دیده شدن سایت شما در جستجو ها موثر می باشد و به دلیل تغییرات مداوم الگوریتم های گوگل، هر چیزی در این مورد برای اکثر وب سایت ها خوشایند می باشد.
- آیا در وب سایت خود از دکمهء گوگل 1+ استفاده کرده اید؟


لینک مخرب چیست ؟ و نحوه از بین بردن لینک های مخرب

در این مقاله قصد داریم به بررسی توصیه های خود گوگل در زمینه لینک سازی و نحوه تشخیص لینک های غیرطبیعی بپردازیم.

به گفته گوگل، هر لینکی که به هدف افزایش پیج رنک سایت و یا بهبود رتبه بندی شما در نتایج گوگل ایجاد میشود بعنوان لینک غیر طبیعی شناخته خواهد شد و برخلاف راهنمایی ها و اصول وبمستر گوگل است. که شامل لینک های ورودی به سایت و خروجی از آن میشود.


راههای مقابله با سایت ویروسی

اگر گوگل کشف کند که شما دارای سایت ویروسی هستید، در ابزار وب مستر شما را از سایت ویروسی تان باخبر می کند.(برای اینکه به سرعت از سایت ویروسی خود باخبر شوید ،

می توانید پیغام های Message Center خود را به ایمیل خود ارسال کنید.اگر هکرها ویروس malware را به سایت شما تزریق کنند، گوگل به منظور محافظت از کاربران، سایت شما را به عنوان سایتی ویروسی شناسایی می کند.


آموزش روش موثر کد نویسی در سئو

یکی از کارهایی که در سئو سایت کمتر مورد توجه قرار می می گیرد نحوه کد نویسی است ،

روشهای کدنویسی موثر در سئو و بهینه سازی ,افزایش بازدید و رتبه وبسایت بسیاری از وبمسترها بر این باور هستند که آغاز سئو و بهینه سازی وبسایت ها از زمانی است که وبسایت شروع به کار میکند نمیتوان بر این باور خرده ای گرفت اما آغاز کار اصولی سئو همزمان با شروع کار کدنویسی میباشد.


چگونه سرعت سایت خود را بالا ببریم

امروزه یکی از پارامترهایی که گوگل به آن اهمیت می دهد سرعت لود سایت و رسپانسیو بودن سایت می باشد، که در مقاله ای جداگانه در مورد رسپانسیو بودن سایت ها توضیح داده ایم ، در این مقاله بیشتر روی سرعت سایت تمرکز داریم ، روش های افزایش سرعت سایت بیان می کنیم ، روش هایی که ساده هستند اما می توانند در رنکینگ گوگل تاثیر گذار باشند.


پینگ کردن چیست و مزایای آن

با پینگ کردن سایت یا وبلاگتون می تونید موتورهای جست و جو رو از به روز شدن سایتتون با خبر کنید.
معمولا ربات های موتورهای جست و جو هرز گاهی به سایت یا وبلاگ ها می آیند و در صورت وجود مطالب جدید اونا رو ثبت می کنند برای هر سایت یا وبلاگ این سر زدن فرق می کنه برای سایت یا وبلاگی ممکنه تو هر چند ساعت این اتفاق بی افته و برای سایتی ممکنه هر ماه یکبار این اتفاق می افتد.


آشنایی با متا تگ های موثر در سئو

متا دیتا به اطلاعاتی که در توصیف اطلاعات دیگر مورد استفاده قرار می گیرد گفته می شود.
تگهای متا کدها یا اصطلاحا تگهای زبان HTML هستند.
متا تگها Meta Tags یکی از کلیدی ترین و مهمترین ابزارهای سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو هستند.


ویژگی سایت های رتبه اول گوگل

آیا سایت شما لیاقت دارد شماره 1 باشد؟

همه دوست دارند که در گوگل یک باشند اما آیا واقعا لیاقتش را دارند؟

سوالی که بسیاری از صاحبان وبسایت ها و بازاریابان اینترنتی بارها از من می پرسند این است که :

“چگونه رنک صفحه اینترنتی خود را می توانم در مورد موضوع x به 1 برسانم؟”


نحوه تجزیه و تحلیل بک لینک ها

پس از برخورد پنگوئن گوگل با تکنیک های سئو طراحان سایت ها باید برای تجزیه و تحلیل بک لینک سایت اهمیت فراوانی قائل شوند. در این نوشتار با ارائه مثال های کاربردی یک طرح لینک سازی موفق را تشریح کرده ایم.

امروزه مدیریت بک لینک ها (Backlink) اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

درگاه پرداخت اینترنتی چیست؟

در دنیای امروز، همه جا سخن از تجارت الکترونیک است. شمار فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز بیشتر، اینترنت در دسترس‌تر و شوق خرید اینترنتی میان مردم هم بیشتر می‌شود.

در این میان نقش پرداخت اینترنتی هم پررنگ است. چرا که فروشندگان و هم خریداران برای دردسر کمتر، گرایش بیشتری به این گونه پرداخت دارند.


درباره الگوریتم گورخر گوگل و اهداف آن

الگوریتم گورخر گوگل یکی از الگوریتم های است که بزودی بروز رسانی خواهد شد و وظیفه آن سر و سامان دادن به وضعیت خرید فروش اینترنتی می باشد.

با توجه به رشد و اعتیاد خرید اینترنتی در تمامی دنیا, خیلی از شرکت های و فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و کلاه بردار وارد کار شدن که الگوریتم گورخر گوگل پایان کار فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و کلاه بردار خواهد بود.


بررسی ضعف های گوگل و الگوریتم ها

ضعف های الگوریتم های گوگل , موضوعی که شاید خود مسوولین کمپانی نیز از آن آگاه بوده و هستند و اما به دلایل تجاری و بیزنسی , هرگز به زیر بار این ضعف ها نرفته اند .

در این نوشته میخواهیم این موضوع را بیشتر تشریح نماییم و در نهایت خواهیم دید که بسیاری از آسیب هایی که به وبسایت ها وارد میشود


آشنایی با مفهوم SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو

آیا می دانستید که به‌ غیر از سئو که برای بهینه سازی سایت لازم است تا سایت در صفحه اول گوگل قرار گیرید، امروزه به SEM هم بیشتر از آن نیازمند است که کار را نسبت به سئو برای مدیران وب سایت ها راحت تر کرده ……؟؟؟؟


بررسی علت عدم دسترسي گوگل به سايت

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که بصورت اتفاقی و با انجام تنظیمات نادرست دسترسی روبات گوگل به صفحات سایت را محدود کرده باشید. همچنین بسیار پیش آمده که بدلیل ایجاد مشکلاتی در سرور و یا اختلالات در تنظیمات DNS دامنه با پیامی مبنی بر عدم دسترسی روبات گوگل به سایت در پنل مدیریت وبمستر تولز خود مواجه شوید.


معرفی نرم افزار مدیریت پروژه Trello

مدیریت پروژه ها به خصوص اگر به صورت گروهی انجام شوند کار بسیار دشواری است. اینکه بتوانید کارها را بین اعضای گروه هماهنگ کنید و طبق یک برنامه معین پیش بروید خودش می تواند تبدیل به یک مشکل بزرگ شود.

بدون وجود چنین مدیریتی ممکن است ناهماهنگی هایی به وجود بیاید که در نهایت از کیفیت نتایج کاری می کاهد.


تغییر نام گوگل وبمستر تولز به کنسول

گوگل حدود 10 سال است که ابزار وب مستر خود را ارائه داده است. این ابزار مقیاس های اندازه گیری و ابزار های متفاوتی را برای مدیران سایت ها فراهم می کند تا مدیریت بهتری بر عملکرد سایت خود و روند پیشرفت آن داشته باشند.

شرکت گوگل به تازگی تصمیم به ایجاد نام تجاری جدیدی برای وب مستر تولز به نام Search Console کرده است.


معرفی ابزارهای تست سرعت وب سایت

سرعت سایت پارامتری نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت، مخصوصاً از زمانیکه بعنوان پارامتری در بهینه سازی سایت (سئو) قرار گرفته حساسیت ها روی آن بیشتر شده است.

هرسایتی باید سرعت بارگذاری مناسب کاربران داشته باشد بارها پیش آمده که شما از دیدن سایتی که سرعت بارگذاری کمی دارد صرف نظر کرده باشید.


روش های فشرده سازی کدهای سایت

 یکی از معیارهای مهم در طراحی سایت، این است که سرعت load وب سایت بالا باشد و همچنین مقدار پهنای باندی که وب سایت مصرف می کند، کم باشد.

برای رسیدن به این معیار، راه حل های مختلفی در زمینه های مختلف طراحی سایت وجود دارد.


بهینه سازی تصاویر برای افزایش سئو سایت

یکی دیگر از مهم ترین مسائل بهینه سازی سایت مبحث تصاویر می باشد. از آن جا که اکثر محتوای سایت ها را تصاویر تشکیل می دهد، تاش در این زمینه می تواند در رتبه ی سایت موثر باشد. بنابراین می بایست اطلاعات را سریع دریافت و زمان نمایش سایت را کاهش دهیم. این امر تا جایی پیش رفته که گوگل به طور رسمی اعلام اضافه شدن تاثیر تصاویر در رتبه سایت را اعلام نمود.

اگر بخواهیم به صورت درصد حجم سایت و محتوای سایت را بررسی کنیم، می توان گفت که حدودا 60 درصد از محتوای سایت تشکیل شده از تصاویر است.

تفاوت ورژن Html4 با Html5

در طراحی و پیاده سازی صفحات وب و application های تحت وب، تکنولوژی های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. در این بین کاربردها و اهداف اصلی استفاده از HTML را در دو مورد زیر می توان خلاصه کرد:

  1. توصیف ساختار معنایی اطلاعات
  2. تولید رابط کاربری و فرم های ورود اطلاعات

تفاوت های HTML با XHTML

XHTML 1.0 یک فرمولبندی تازه از HTML بر پایه XML است. به XHTML 1.0 میتوان به عنوان یک گذار ایدئولوژیک از HTML 4.0 نگاه کرد که به خاطر تاثیر XML از لحاظ فنی سختگیرانه تر است.

XHTML در مرورگر شما عینا مشابه HTML نمایش داده میشود. اگر هر احتمالی مبنی بر نیاز یا قصد شما به پردازش مجدد محتوا وجود دارد ممکن است ترجیح دهید از XHTML استفاده کنید. به عنوان مثال برای ارسال آن به یک PDA قواعد ترکیب سختگیرانه تر XML پردازش خودکار XHTML را بسیار ساده تر و ارزانتر از HTML معمولی میکند.


RSS چیست و تاثیر آن بر روی سئو سایت

RSS به قولی برگرفته ازREALLY SIMPLE SYNDICATION و به قول کمی حرفه ای ترها برگرفته ازRDF SITE SUMMARY است.

ولی RSS برگرفته ازهر چه باشد، پدیده ای است که امکان جمع آوری اطلاعات و اخبار را از سایت های مختلف فراهم می کند بدون این که مجبور باشید از این سایت به آن سایت سر بزنید.


آشنایی با الگوریتم ضد اسپم PayDay Loan

وظیفه الگوریتم گوگل برخورد با سایت های اسپم می‌باشد، سایت هایی که کلمات کلیدی آن ها در زمینه اسپم بسیار پر کاربرد هستند. البته این الگوریتم هیچ ارتباطی با الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن ندارد.


تاثیر Cloud Computing در سئو سایت

روبوت های گوگل که مسئول خواندن و امتیاز دادن به سایت شما هستند در صورتی که متوجه بشوند شما توانسته اید کاربران خود را راضی نگه دارید به شما پاداش می دهند و رتبه سایت شما را افزایش می دهند.

یعنی شما برای جذب مخاطب خود زمان زیادی ندارید که می توانید با افزایش امکانات و جذاب تر کردن وب سایت خود سعی در نگه داشتن کاربران خود کنید و یا با نوشتن مقالات و مطالب آموزشی کاربران را در سایت خود نگاه دارید.


معرفی الگوریتم Eagle گوگل , و تغییرات آینده سئو در سال 2016

به زودی گوگل قصد دارد الگوریتم Eagle  بر روی موتور جستجوگر خود اعمل کند و دو هفته بعد از اجرا اقدام به اطلاع رسانی کند .


نحوه معرفی سایت به موتور جستجوگر گوگل یاهو و بینگ

در این مطلب نحوه معرفی و ثبت سایت جهت سئو در موتور جستجوی گوگل google - یاهو yahoo - بینگ bing آموزش داده می شود


آشنایی با تگ canonical و اشتباهات رایج استفاده از این تگ

شاید برای شما در تولید محتوای پیش اومده باشه که مثلا برای بالا بردن سئو سایت خود از لینک های داخلی استفاده کنید و این امر باعث بشه که کاربر با کلیک بر روی لینک مشخص شده به فلان دسته بندی خاص منتقل شود.

امروزه همه موتورهای جستجو از یک تگ به نام canonical پشتیبانی می کنند هدف اصلی این تگ اینه که خزنده های موتور جستجو با لینک های مختلف یه یک صفحه به مراجعه نکنند .


راه و رسم مشتری مداری در راه اندازی وب سایت

در زمان طراحی یک وبسایتی که بطور مستقیم با مشتری سر و کار دارد، خلاقانه و خارج از چهارچوب اندیشیدن و ایجاد یک تجربه نو در استفاده از اینترنت بسیار وسوسه انگیز است. اما این موضوع دقیقا می تواند کم تاثیر ترین و بیگانه کننده ترین رویکردی باشد که می توانید اتخاذ کنید


آشنایی با Gravatar و نحوه ایجاد آن

دگراواتار Gravatar یا چهرک در واقع یک ابزار آنلاین برای درج عکس پروفایل روی ایمیل هاست.
واژه Gravatar در واقع مخفف Globally Recognized Avatar است. منظور از این عبارت اینه  « آواتاری که در همه جای دنیا قابل شناسایی است  » . اگر فیلم آواتار Avatar رو دیده باشید حتما با مفهوم واژه آواتار آشنایی دارید. آواتار در دنیای کامپیوتر و وب هم معنی مشابهی دارد.


اصول طراحی وب در سال 2015

هر ساله تعداد زیادی سایت طراحی می شود و روزانه طراحی های فوق العاده ای منتشر می گردد. در نتیجه پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۵ با طراحی های بهتری روبرو باشیم که شامل بسیاری از روند های مورد استفاده در سال ۲۰۱۴ خواهد بود.


معرفی کلودفلر Cloudflare و مزایای آن

 CloudFlareمعرفی CloudFlare یک استارت‌آپ است که خدمات امنیت سایبری را برای سرویس‌های ابری ارائه می‌دهد و در سال‌های اخیر با سرعت بسیار بالایی رشد کرده است.
در ۳ سال اخیر این کمپانی به‌طور متوسط ۴۵۰ درصد در هر سال رشد کرده و هم‌اکنون نیز روزانه ۵٫۰۰۰ مشتری جدید به لیست مشتریان این کمپانی اضافه می‌شود

معرفی تامبلر

سرویس تامبلر در میان سایر سرویس‌ها رشد قابل توجهی را در ۶ ماه اخیر به خود دیده است. تعداد کاربران تامبلر در ۶ ماه اخیر بیش از ۱۲۰ درصد رشد کرده است.

پس از تامبلر، اینستاگرام و پینترست قرار دارند که در ماه‌های اخیر بیشترین رشد را از آن خود کرده‌اند.


معرفی الگوریتم گودال ماسه بازی گوگل

 این گودال یک فیلتر گوگل برای رتبه بندی است که در اوایل سال 2004 به الگوریتم گوگل اضافه شده است.

فیلتر گودال ماسه بازی بر تمام وب سایت های جدیدی که پس از سال 2004 ایجاد شده اند تاثیر دارد. 


آشنایی با الگوریتم دزدان دریایی گوگل

الگوریتم Pirate یا دزدان دریایی گوگل، در  مرداد ۹۱ برابر با August 2012 در نتایج گوگل اجرا شد که رسالت این الگوریتم، مبارزه با سایت های کپی بردار و تشخیص آنها از سایت های اصلی است. 

این الگوریتم، در مهر ماه سال ۹۳ نیز، به روز رسانی شد که همچنان دارای ضعف های بسیار زیادی است.


آشنایی با گوگل کیورد پلنر google keyword planner

ابزار google keyword planner ابزاری بسیار قدرتمند و به روز برای تشخیص این است که هر کلمه و عبارت، چند بار در سال و چند بار در ماه جستجو می شوند.

از آنجا که این ابزار برای خود گوگل است، معتبر ترین مرجع برای تشخیص میزان جستجوی کلمات به صورت دقیق است.


معرفی الگوریتم جدید گوگل mobilegeddon

گوگل در تاریخ 28 اسفند 1393 اعلام کرد که به زودی الگوریتم جدیدی در جهت حذف وب سایتهایی که با سیستم های موبایل و تبلت سازگار نیستند در نتایج سرچ منتشر خواهد کرد و اسم این الگوریتم Mobilegeddon است.

با توجه به رشد روز افزون کاربرانی که از طریق موبایل و تبلت خود به اینترنت متصل هستند و لزوم سازگاری وب سایت ها با موبایل و بهبود تجربه کاربری این الگوریتم ارائه خواهد شد.


معرفی الگوریتم Top Heavy گوگل برای مبارزه با تبلیغات وب

در صورتی که اخیرا تغییراتی در رتبه­ بندی سایت شما در گوگل بوجود آمده، دلیل این موضوع می­تواند بروزرسانی الگوریتم چیدمان صفحه گوگل باشد.

گوگل در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ( ۶ فوریه ۲۰۱۴) نسخه جدیدی از الگوریتم های مبارزه با سایت های فریب آمیز خود را با نام الگوریتم چیدمان صفحه یا Top Heavy منتشر کرد.


نحوه تاثیر گذاری رشد لینک ها بر روی سئو وب سایت

خواسته ی گوگل این است تا در نتایج جستجو بهترین و ناب ترین مطالب را برای کاربران نمایش دهد .

بخش گسترده ای از فاکتورهای سئو ، فاکتورهای مرتبط با بک لینک می باشد و به هیچ وجه هم نمی تواند کم اثر شود ، چرا که با این وجود نتایج گوگل به هم می خورد و در این صورت گوگل به خواسته ی خود نمی رسد و نمی تواند به کاربران نتایج بهتری ارائه نماید .


تگ CAPTION و ABBR و تاثیر آن بر سئو

برچسب caption یکی از عناصر مورد استفاده در ساخت جداول HTML است . هرچند که باید از جدول فقط برای داده های جدولی استفاده کنیم ، درست مانند یک فایل اکسل اما بسیاری از وب سایت ها با استفاده از جداول ساخته شده اند.

همچنین تگ abbr مطمئنا یکی از تگ های کم استفاده در html است . این تگ از نظر متخصصان سئو نیز، کاربرد خاصی در سئو ندارد


آشنایی با MozRank

موزرنک (MozRank mR) شناسه دیگری جهت مشخص سازی میزان محبوبیت وب سایت است که از عدد ۱- تا ۱۰ مشخص میشود . موزرنک (MozRank mR) متعلق به شرکت SEOMoz سئو موز میباشد که در سال ۱۹۹۶ با الگوریتم متفاوتی از پیج رنک (PageRank) ایجاد گردید .


در سئو سایت باید از WWW استفاده کنم یا نه؟

هنگامی که شما نام دامنه را ثبت می کنید، ( به صورت مثال دامنه example.com ثبت شده است )، شما این دامنه را www.example.com. ثبت نمی کنید


نکات مهم برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ

همه به خوبی میدانند که باید محتوای ایمیل را در بکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند اما میتوانیم لینک شبکه های اجتماعی را هم در ایمیل بگنجانیم.

در هر ایمیلی که ارسال میکنید در قسمت چی توشت به یکی از صفحات شبکه های اجتماعی اشاره کنید.


الگوریتم پنگوئن به روز رسانی شد

پس از تقریبا 2 سال انتظار، الگوریتم پنگوئن گوگل بالاخره بروزرسانی شد. این چهارمین آپدیت بزرگی است که گوگل در این الگوریتم اعمال می کند تا به مقابله با وبسایت هایی که نتایج جستجوی گوگل را به نحو دلخواه خود تغییر می دهند بپردازد.

گوگل می گوید که حالا پنگوئن به صورت لحظه ای و یا real time سیگنالهای موثر بر رتبه ها را درون الگوریتم خود انجام می دهد.


روشهای بازاریابی instagram

در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۴ روش بازاریابی در اینستاگرام استفاده شده موفق بوده در جهت استفاده از اینستاگرام در بازاریابی کسب وکار آشنا کنیم.


روش کار الگوریتم RankBrain

RankBrain یک سیستم هوش مصنوعی است که برای بهبود عملکرد موتور جستجوی گوگل در زمینه ی شناسایی کوئری‌های وارد شده توسط کاربران استفاده می شود ، که توسط بلومبرگ گزارش شد و توسط گوگل نیز تایید شده است.


AMP یا Accelerated Mobile Pages چیست؟

در سلسه مقاله های سایت لینوکس وب در مورد سئو سایت، گوگل به تازگی یکی از ابزار ها جدید خود، به نام AMP را در اوایل سال 2016 منتشر کرده است. با توجه به افزایش استفاده از تلفن همراه بسیاری از افراد برای دست یابی به اطلاعات دنیای وب از تلفن همراه خود استفاده می کنند و آمار استفاده از موبایل روند صعودی خود را می پیماید. در نتیجه سرعت لود صفحات در موبایل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 


چگونه AMP را روی سایت خود فعال کنید ؟

در این مقاله نحوه فعال کردن amp به زبان بسیار ساده گفته می شود. برای استفاده و فعال سازی AMP روی سایت باید ۲ نسخه از صفحات سایت را ایجاد کنید.

یک نسخه عادی که برای کاربران دسکتاپ مورد استفاده قرار میگیرد و یک نسخه بهینه شده توسط AMP برای کاربران موبایلی.


چه محتوایی را سایت های جستجو نمی ببیند؟

دانستن این‌ موضوع که چه چیزهایی توسط موتورهای جستجو قابل مشاهده نیستند، می‌تواند به شما بعنوان یک طراح سایت کمک بسیاری کند که در نتیجه آن، می‌توانید محتویاتی مناسب برای صفحه وب سایت خود انتخاب کنید و به ربات‌ها  در درک کردن هرچه بهتر محتوای وب‌ سایت کمک کنید.


راهنمای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها

رشد بالای اینترنت در دسترس مردم به واسطه گسترش شبکه‌های تلفن همراه و اعتماد سازی دولتی در این رابطه باعث شده است رقابت وصف ناپذیر و نیز گسترش بازار بزرگی در ایران بوجود آید. امروز شرکت‌هایی در حال ورود به بازار فروش‌های اینترنتی هستند که تا به امروز هیچ علاقه‌ای به اینترنت نداشته‌اند.


آشنایی با داده های ساخت یافته و تاثیر آن در نتایج گوگل

امروز وب سایت ها کار سختی در پیش دارند و به انسانها و ربات های جستجوگر همزمان باید  خدمت رسانی کنند. بخش مهمی از این کار را می توان با استفاده از داده های ساخت یافته انجام داد. با گذار کاربران  از کامپیوترهای   PC به دستگاه  های  موبایل و انجام جستجوها از این دستگاه ها ، داده های ساخت یافته بیش از کلمات کلیدی ، بر روی نتایج موتورهای جستجو تاثیر می گذارند. مطابق با تحلیل های بازاریابی سایت Moz، حکومت کلمات کلیدی دیگر به پایان رسیده است. داده های ساخت یافته آینده بازاریابی موتورهای جستجو هستند.


تاثیر بهبود UX در سئو سایت

بزرگترین چالش کسب‌وکارهای فعال در زمینه تجارت الکترونیک تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری است. با این فرض که شما محصول یا خدماتی عالی که مورد نیاز مردم هست، ارائه می کنید یکی از بهترین راه ها برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری این است که اطمینان حاصل کنید بازدیدکنندگان سایت شما به سرعت و آسانی می‌توانند آنچه به دنبالش هستند را پیدا و سپس آن را خریداری کنند.


آشنایی با انگولار Angular JS

پس از ظهور فن آوری AJAX شاهد پیدایش Web Application های بسیاری بودیم. بسیاری از برنامه نویسان اقدام به تولید وب سایتها و وب اپلیکیشنهای گوناگون با حال و هوای نرم افزارهای تحت ویندوز و یا دیگر سیستم های عامل نمودند. منظورم از حال و هوا refresh نشدن صفحات و یا عدم استفاده از post back ها میباشد که برای کاربران وب تجربه جدیدی بود و دیگر با هر کلیک نیاز نبود زمان زیادی برای لود شدن مجدد محتوا در بروزر صرف کنند.


تکنیک هایی برای استفاده از Google Adwords

Google AdWords سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود که هر کدام از این لینک ها به یکی از صفحات وب سایت مورد نظر بازاریابان لینک می شود.


آشنایی با TTFB و تاثیر آن در سرعت لود سایت

زمانی که با کندی سرعت در وبسایت وردپرس مواجه میشوید تمرکز خود را بر روی کارایی و بهبود آن برای بارگذاری بهتر می گذارید. اما خوب است به خدمات سرور نیز دقت کنید.

در این مقاله ی امروز میخواهیم با کاهش TTFB در سرعت بار گذاری صفحات را افزایش دهیم.


نحوه بهینه سازی تصاویر برای افزایش سرعت سایت

با بهینه سازی تصاویر می‌توانید عملکرد وب سایتتان را بهبود بخشید. یکی از مشکلات موجود در قالب بندی تصاویر و عکس ها، کاهش کیفیت شدید پس از کم حجم کردن تصاویر می‌باشد،

که این موضوع به نوبه خود خیلی مهم است و در دید کاربران نسبت به وب سایت شما تاثیر گذار است. بهینه سازی تا وقتی خوب است که با کم کردن حجم باعث کاهش کیفیت و زشت شدن تصویر نشوید. 


آشنایی با ابزَار توسعه دهنده( Developer Tools یا DevTools )گوگل کروم

اشتن یه پکیج کامل از ابزار های مختلف برای تست وب سایت برای کاربرهای حرفه ایی یه امر ضروریه. اما بهترین جا برای نگهداری این ابزار ها کجاست ؟ صددرصد داخل خود مرورگر بهترین جاس. بهتر بدونید که مرورگر محبوب گوگل یعنی کروم پکیج کاملی از این ابزار های مختلف برای سازنده و برنامه نویس های وب ساخته. ابزار توسعه دهنده وب کروم (یا DevTools) به کاربرا این امکان رو میده که داخل مرورگرشون روی انواع وب سایت و برنامه های تحت وب مختلف کار کنن و نهایت استفاده رو ببرند.


خطای Temporarily unreachable در گوگل وبمستر

برای استفاده از این ابزار شما باید در گوگل وبمستر تولز در قسمت crawl بخش fetch as google را بزنید در این جا شما ادرس سایت خود را میبینید که با یک جای خالی جلوی ادرس برای قرار دادن ادرس شما باید انتهای دامنه که مربوط به مطلب کپی کنید مثلا اگر ادرس مطلب شما به شکل زیر است www.your-domain.net/fetch-as-google/ ‎ شما باید قسمت fetch به بعد را در جای خالی استفاده کنید


URL فارسی یا URL انگلیسی؟

URL آدرس صفحات به صورت فارسی برای سئو بهتر است یا انگلیسی؟ این سوالی است که برای بسیاری از کاربران مطرح می شود. وب مسترها در زمان تولید محتوا برای سایت خود این سوال را دارند که URL صفحات خود را به فارسی بنویسند یا انگلیسی و اثرگذاری هر یک از سئو سایت چگونه است.